برداشتن ترمیم روی کلیتوریس چگونه است ؟؟

پوشش کلیتوریس ، یا کلاهک به چین خوردگی پوست که کلیتوریس را احاطه می کند گفته می شود . این پوشش همچنین از قسمت خارج امتداد یافته و قسمتی از لبیا مینور را تشکیل می دهید .

کلاهک کلیتوریس مانند لایه رویه پوست از بافت cutaneous که بافتی است بین پوست و پوست مخاط  قرار می گیرد .

پوشش کلیتوریس نه تنها برای محافظت از کلیتوریس مهم است بلکه در لذت جنسی اثر مهمی دارد .

کلیتوریس از بافت تشکیل شده بین لبیا مینور و کلاهک کلیتوریس قرار دارد . کلیتوریس یکی از قسمت های بسیار حساس و مهم خانم ها میباشد . وقتی پوشش کلیتوریس بزرگتر از حد نرمال است بسیاری از خانم ها اذیت شده و یا اعتماد به نفس شان کاهش می یابد .

بنابراین خیلی از انها نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند .

برداشتن یا جراحی پوشش کلیتوریس

یک نوع جراحی زیبایی واژن است که برای بهبود بزرگی و ضخیم شدگی پوشش کلیتوریس به کار میرود. در این جراحی پوست اطراف کلیتوریس برداشته شده و ضخامت اضافی کاهش می یابد .

معمولا این جراحی با کوچک کردن لب های کوچک یا بقیه جراحی های زیبایی واژن انجام میگید .

استفاده از لیزر

فواید استفاده از لیزر در طول سالها مشخص شده که شامل کاهش خونریزی ، خطر کمتر اسیب عروق ، اسیب بافتی کمتر ، عدم وجود اسکار محل جراحی ، دوره ریکاوری سریع تر ، نتایج بهتر

مطالبی که شما باید در مورد جراحی برداشتن پوشش کلیتوریس بدانید ؟؟

این جراحی محدودیت ههایی دارد و به طور کلی مقاربت جنسی باید حدود 6 هفته انجام نگیرد تا زخم محل عمل به طور کامل بهبود یابد .

برداشتن پوشش کلیتوریس یکی از پیچیده ترین و حساس ترین جراحی های زیبایی که تا به امروز انجام میگیرد میباشد .

این جراحی نیاز به تجربه و اطلاعات کافی و اطمینان جهت ایجاد بهترین پاسخ ممکن را دارد .

حتما قبل از جراحی از تجربه و اطلاعات کافی جراح تان در مورد این عمل اطمینان حاصل فرمایید .

اقدامات قبل از عمل جراحی

1- عفونت های باکتریال و قارچی واژن : باید به طور کامل درمان شود .

2- تا سه ماه بعد از عمل جراحی از باردار شدن خودداری فرمایید .

3- در صورت وجود بیماری خاص و یا حساسیت حتما پزشک خود را در جریان بگذارید .

4- بعد از عمل جراحی از رانندگی ، حداقل به مدت دو هفته پرهیز نمایید .

5- ممکن است بعد از عمل جراحی احساس سرگیجه به علت داروهایی مسکنی که دریافت نموده اید . احساس سرگیجه نمایید

6- بهتر است یک تا دو روز برای جلوگیری از کشیدگی محل زخم از  رفتن به محل کار اجتناب نمایید

7- ورزش بهتر است حداقل به مدت یک تا دو هفته انجام نشود .

8- از مقاربت جنسی حداقل به مدت 4 تا 6 هفته دوری کنید .

نکته بسیار مهم ، هر زمان به انجام جراحی خود و پزشک تان اعتماد و اطمینان کامل حاصل فرمودید . اقدام به عمل جراحی نمایید . در غیر این صورت کمی تحمل فرموده و عجله در هنگام جراحی به هر شکل نکنید .

9- بهتر است از خوردن و نوشیدن 6 ساعت قبل از عمل جراحی خودداری فرمایید و در صورت انجام بی حسی ، حداقل از خوردن غذاهای سنگین دوری فرمایید .

-          عمل جراحی معمولا با بی حسی موضعی انجام میگیرد و معمولا جراحی با لیزر انجام شده و ممکن است جهت کنترل خون ریزی نیاز به چند بخیه با نخ قابل جذب وجود داشته باشد

بخیه ها معمولا به صورت دو تا سه لایه انجام میشود . تا هم محل عمل زیبا تر نمایش داده شود و هم از خونریزی بعد از جراحی جلوگیری نماید .

10 – در صورت  وجود خونریزی غیر طبیعی و یا عدم توانایی دفع ادرار حتما با پزشک خود تماس حاصل فرمایید .

مراقبت های بعد از عمل جراحی

-         1- استفاده از انتی بوتیک هایی که توسط پزشکان تجویز میشود .

-         2- استفاده از داروهای ضد درد و ضد التهاب جهت تسریع بهبود زخم

-         3- استفاده از پک های سرد و یا یخ برای کاهش درد و تورم در 24 ساعت اول بعد از عمل موثر میباشد . مطمن باشید که پک های یخ که استفاده می شود کاملا تمیز باشد که باعث عفونت در محل عمل نشود .

-         4- حمام کردن  یک روز بعد از عمل جراحی امکان پذیر است .

-         5- تا انجا که می توانید محل عمل را خشک نگه دارید و از مرطوب کردن آن خودداری نمایید .

-         6- از باد ورم سشوار جهت خشک نمودن محل عمل استفاده نمایید .

-         7- محل زخم را با استفاده از بتادین و ضد عفونی کننده های موضعی هر صبح و قبل از خواب تا زمانی که زخم کاملا بهبود یابد تمیز نمایید .

-         8- بعد از مدفوع و ادرار کردن بهتر محل عمل را کاملا تمیز کرده و از دستمال مرطوب استفاده نمایید و بعد از ان محل را کاملا خشک نمایید .

-         9 – ممکن است دو سه روز بعد از عمل جراحی ترشحاتی را ببینید که این کاملا طبیعی است . ولی در صورتی که خون ریزی تازه در محل عمل داشته اید و یا دو تا سه روز بعد از جراحی دچار تب شدید ، حتما با پزشکان تماس حاصل نمایید .

-         10 – فاز ترمیم دو تا چهار هفته طول میکشد ، ممکن است در این مدت دچار تورم ، سوزش ، درد در محل عمل شوید . نگران نباشید .ترمیم زخم و ایجاد بافت تازه ، حداقل یک ماه طول میکشد .

11 - بهتر است فعالیت های شدید و ورزش های خود را 4 هفته بعد از عمل شروع کنید که زخم محل عمل کاملا ترمیم یافته باشد .

توصیه میشود از دویدن ، ورزش های ابی ، شنا کردن ، برداشتن وزنه های سنگین ، دوچرخه سواری ، فعالیت های سنگین و مقاربت های جنسی 4 تا 6 هفته بعد از عمل اجتناب نمایید .

-         معمولا 4 تا 6 هفته طول می کشد تا بخیه ها جذب شود . ولی در برخی خانم ها جذب بخیه حدود 6 هفته طول میکشد و ممکن است در این احساس خارش و خراشیدگی داشته باشید . در این موارد ممکن است نیاز به داروهای ضد حساسیت جهت کاهش خارش محل عمل بیماران داشته باشیم .

-         نکته : خارش زیاد و یا ترشحات مداوم بعد از استفاده از انتی بیوتیک ممکن است به علت عفونت قارچی واژن باشد . که این می تواند جز عوارض درمان طولانی با انتی بیوتیک باشد .

-         در این موارد حتما با پزشک تان تماس حاصل فرمایید

-         ریسک عوارض بعد از جراحی بسیار پایین است ، بخصوص زمانی که جراح با تجربه شما از لیزر جهت جراحی استفاده می کند .

خطرات ، عوارض و مشکلات بعد از عمل جراحی :

1- سرگیجه

2- حالت تهوع

این دو علامت می تواند به علت مصرف داروهای مسکن و بی حسی ایجاد شود . نگران نباشد این عوارض به سرعت از بین میرود .

2- درد در محل حین عمل : احساس درد ممکن است به محض انکه اثرات بی حسی موضوعی کاهش یافت به سراغ شما بیاید . که به استفاده از داروهای مسکن به سرعت بهبود می یابد .

3- قرمزی ، ورم ، کشیدگی محل زخم ، خارش و حساسیت ممکن است در محل زخم ایجاد شود که به مرور التیام می یابد .

4- خونریزی غیر طبیعی بعد از عمل جراحی : در مواردی که بیمار به سرعت بعد از عمل شروع به فعالیت شدید و پیاده روی می کند ، ممکن است دچار خونریزی محل زخم شود . بهتر است حداقل تا سه روز بعد از عمل از پیاده روی سروع و دویدن خودداری نماید

این مورد بسیار نادر است و ممکن است یک مورد در صد مورد عمل جراحی اتفاق بیوفتد .

نکته مهم : از مصرف اسپرین و و بقیه داروهای ضد انعقادی حداقل ده روز قبل و بعد از عمل خودداری نمایید .

5- ترشحات واژن بعد از عمل جراحی : این ترشحات ممکن است به دنبال عفونت های قارچی و انتی بیوتیک ایجاد شود .

حتما با پزشک تان در این موارد مشورت کنید

6- التهاب و عفونت بعد از عمل جراحی :

انتی بیوتیک توسط پزشک برای جلوگیری از ایجاد عفونت تجویز میشود .

در مواردی که بیماریهای مانند دیابت ، بیماری قند ، عفونت طول کشیده قارچی ، ضعف سیستم ایمنی وجود داشته باشد . ممکن است علیرغم مصرف انتی بیوتیک ، بیمار دچار عفونت محل زخم شود .

ورم و عفونت محل زخم ، و اسکار محل عمل ممکن است به صورت ارثی و یا به دنبال عدم رعایت کامل بعد از جراحی وکشیدگی محل زخم ایجاد شود که پزشکتان تا جایی که می تواند سعی می کند .

از ایجاد اسکار در محل عمل جلوگیری نمایید .

رضایت کامل شما از عمل تحت تاثیر فاکتور های مختلف و توقع شما از جراحی قرار دارد .

با این وجود در صورت عدم رضایت کامل پزشک شما عمل ترمیم مجدد را تا دریافت نتایج مطلوب برای شما انجام می دهد .

ویزیت بعد از عمل جراحی :

در صورت موارد اورژاس حتما با پزشک تان تماس حاصل نمایید در غیر این صورت 7 روز تا 10 روز بعد از جراحی جهت ویزیت و بررسی بعد از عمل به پزشک تان مراجعه فرمایید .