لابیاپلاستی | عمل لابیاپلاستی | لابیاپلاستی چیست و برای چه کسانی توصیه می شود؟

لابیاپلاستی ، عمل لابیاپلاستی چیست ؟؟ دکتر شیرین شمس : جراح و متخصص زنان اظهار داشتند : جراحی زیبایی است که باعث کاهش سایر و بهتر شدن شکل لپ های کوچک اطراف واژن می شود . خیلی از خانم ها با لابیا های بزرگ و غیر قرینه متولد میگردند . برخی دیگر از خانم ها بعد از زایمان طبیعی یا افزایش سن دچار این مشکل میشوند . ظاهر لپ های بزرگ باعث کاهش اعتماد به نفس گشته و باعث احساس خجالت در کنار همسرش میشود . بعضی دیگر از خانم ها برای زیبا تر کردن دستگاه تناسلی اقدام به این عمل میکنند

لابیاپلاستی چیست و برای چه کسانی توصیه می شود؟

تحریکات مزمن لابیا در خانم هایی که لباس های بسیار تنگ می شود  و و همچنین گاهی اوقات این مشکل به دنبال مقاربت یا فعالیت فیزیکی زیاد ایجاد میگردد .

جراحی لابیاپلاستی می تواند باعث بهبود ظاهر لپ های کوچک گشته و اعتماد به نفس خانم ها را افزایش شود .

خانم های که دارای لپ های تحریک پذیر هستند بعد از جراحی بهبود می یابند .

چرا من می خواهم عمل جراحی لابیاپلاستی را انجام بدهم .؟؟؟؟

دو علت اصلی برای این اقدام شامل نامتقارن بودن و ظاهر نامناسب لپ ها و دوم احساس ناراحتی در لپ ها می باشد .

خیلی از خانمها با پوشیدن لباس تنگ ، ورزش و یا مقاربت و فعالیت فزیکی زیاد دچار درد در این ناحیه می گردند .

برخی دیگر از خانمها برای اینکه زیبا تر به نظر برسند اقدام به این عمل میکنند . در حال حاظر این اقدام بسیار شایع تر از گذشته شده است .

علل زیبایی ::

-          خانم های که احساس ناخوشایند از لپ های خود دارند که باعث کاهش اعتماد به نفس شان شده است

-          برخی دیگر به دنبال زیبایی برای خود یا پارترنرشان هستند

علل طبی :

1- خانم های که احساس ناراحتی در لپ های بزرگ خود دراند ( مشکل در فعالیت فیزیکی ، وزرش)

من هیچ بچه ای ندارم ایا می توانم این عمل لابیاپلاستی را انجام بدهم ؟؟

بله ، به راحتی می توانید از مزایایی این عمل لذت ببرید .

-          عمل جراحی لابیاپلاستی در کجا انجام میشود ؟؟

این عمل می تواند با بی حسی موضعی در کلینیک انجام شود

-          به طور متوسط طول مدت عمل لابیاپلاستی چقدر است ؟؟

این جراحی بین یک تا دو ساعت طول میکشد بسته به میزان بزرگی و عدم تقارن قبل از عمل زمان ان متفاوت است ؟؟؟

چه نوع بیهوشی جهت انجام لابیاپلاستی مناسب تر هست ؟؟

ما این جراحی را تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی خیلی کوتاه ( propophol انجام میدهد . و نیاز به لوله  گذاری و یا بیهوشی جهت این کار وجود ندارد .

لطفا توجه داشته باشید ، بیمار حتی اگر بیهوشی بگیرید در طی بیهوشی هوشیار است و به راحتی می تواند بعد از جراحی به کارهای روزانه خود ادامه دهد .

اگر من علاقه مند به انجام جراحی لابیاپلاستی باشم قدم بعدی چه می باشد ؟؟

لطفا قبل از اقدام به جراحی درخواست خود را و ظاهر لابیا که مورد نظر شماست به دکتر گفته حتی می تواند البوم و عکسهای لازم جهت این عمل مشاهده فرمایید .

آیا من می توان در همان روز مشاوره اقدام به عمل جراحی کنم ؟؟؟

بله خیلی از بیماران بلافاصله بعد از مشاوره تمایل به انجام جراحی دارند ...

بعد از اقدامات لازم پزشک قادر به انجام این عمل می شود .

خطرات انجام لابیاپلاستی چیست ؟؟

خطر اصلی انجام لابیاپلاستی ، خون ریزی و عفونت و زخم محل عمل میباشد که بسیار نادر است .

زمان ریکاوری بعد از جراحی چگونه است ؟؟؟

شما در محل عمل جراحی در چند روز اول ممکن است احساس ناراحتی کنید که به تدریج کاهش می یابند . تمام بیماران باید از ضد التهاب ، مسکن و انتی بیوتیک استفاده نمایند .

ترمیم کامل تقریبا شش هفته طول می کشد ، در محل عمل اگر بخیه استفاده شود ، قابل جذب میباشد و نیاز به کشیدن نمیباشد

چند نوبت معاینه یا ویزیت بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی نیاز میباشد ؟؟؟

در امریکا بیماران 2 ، 4 ، 6 و 8 بعد از عمل معاینه میگردند . تا نتایج بهتری از ترمیم محل عمل داشته باشند .

ما معمولا دو و شش هفته بعد بیماران جهت ویزیت مراجعه فرماییند .

چه مدت بعد از عمل جراحی  لابیاپلاستی می توانند به محل کار خود بروند ؟؟

بیشتر بیماران دو تا 4 روز بعد از عمل به محل کار خود بروند .

چه مدت بعد از جراحی لابیاپلاستی می توانم ورزش را شروع کنم ؟؟

ما توصیه می کنیم از ورزشهای کششی در 4 هفته امنتاع کنید

چه مدت بعد از جراحی می تواند فعالیت جنسی را شروع کنم ؟؟

6 تا 8 هفته بعد از لابیاپلاستی نباید

ایا لابیاپلاستی تاثیری روی احساس جنسی دارد یا خیر ؟؟

در بیشتر خانم ها کلیتوریس عضو اصلی حس جنسی است . نه لابیا ، بنابراین شما هیچ کاهش حس جنسی بعد از جراحی نخواهید داشت .

در خیلی از خانمها مقاربت بعد از جراحی بسیار بهتر است . و در طی مقاربت لابیا حساس و دردناک نمی باشد .

ایا لابیا پلاستی پوست اطراف کلیتوریس را تغییر می دهد ؟؟؟

معمولا این ناحیه در طی جراحی تغییر نمی دهد . مگر انکه خود بیمار بخواهد پوشش روی کلیتوریس خود را کوچک تر کند .

ایا همسر من متوجه تغییری بعد از عمل جراحی خواهد شد ؟؟؟

بعد از عمل جراحی هر دو شما حس بهتر ، و اعتماد به نفس بیشتری هنگام نزدیکی دارید و همسر شما متوجه میشود که لابیا کوچک تر و ظاهر بهتری شده است ..

آیا لابیاپلاستی و واژینوپلاستی می تواند در یک زمان با هم انجام گیرد ؟؟

بله ، هر دو می تواند در یک زمان انجام میشود

ایا بیمه هزینه لابیاپلاستی را میدهد ؟؟

بیمه این جراحی پوشش می دهد زیرا یک عمل انتخابی است

ایا تخفیفی شامل این عمل می شود .

ما جهت رفاه حال مراجعین تخفیف ویژه جهت این عمل را شامل هستیم .

چه کسانی کاندید انجام لابیاپلاستی هستند ؟

ظاهر لبیا های کوچک در هر خانمی شکل ویژه خود را دارند . خیلی از خانم ها با لب های کوچک و بزرگ متولد می شوند . و برخی دیگر تغییر شکل لب های انها بعد از تولد اتفاق می افتد .

برخی از خانمها درخواست لابیاپلاستی به دلایل زیبایی دارند . برخی از مشکلاتی مانند خارش ، سوزش ، التهاب ، و درد ناحیه لب های کوچک شاکی هستند .

و به این دلیل درخواست کوپک کردن لب های کوچک را دارند .

-علایم ناشی  از بزرگی لب های کوچک :

-درد  ؛ احساس فشار و ناراحتی  ، خارش و تحریک پذیری به دنبال مقاربت جنسی

-درد  ؛ احساس فشار و ناراحتی  ، به دنبال فعالیت ورزشی ، لباس پوشیدن و یا فعالیت های

-عدم توانایی برای پوشیدن لباس های تنگ

-احساس تحریک پذیری و حساسیت در نشستن ها و راه رفتن های طولانی

-چند جهتی شدن مسیر ادرار هنگام دفع ادرار

نامتقارن بودن لب های کوچک ، دراز بودن طول یکی نسبت به دیگری ، و یا سیاهی یا تیرگی لب های کوچک

در مواردی که لب های کوچک جراحی شده ولی هنوز عدم تقارن وجود دارد و یا اسکار ناشی از جراحی دیده می شود که بیمار درخواست ترمیم لب ها را دارد .

در مواردی که بیمار اعتماد به نفس خود را از دست داده و احساس خوبی نسبت به دستگاه تناسلی خود ندارد .

لبیاپلاستی میتواند با بیهوشی عمومی یا بی حسی عمومی انجام پذیرد . حدود 60 تا 90 دقیقه طول میکشد . و در موارد انجام لابیاپلاستی :

1- ممکن است هر دو لابیا کوچک شوند

2- ممکن است یکی از لب ها کوچک تر شده و به اندازه لب دیگر دراید .

3- نواحی تیره ممکن است برداشته شده در نتیجه قسمت های صورتی باقی مانده ، رنگ دستگاه تناسلی جوان تر میشود .

4- برخی از خانمها تمایل دارند قسمتهای تیره تر لب ها را نگه دارند که در این قسمت نیز با بیمار همراهی میشود .

مهم ترین چیزهایی که عمل لابیاپلاستی باید بدانیم .

انجام جراحی لابیاپلاستی نیاز به اطلاعات زیاد و تجربه زیاد جراح دارند . در حقیقت یک نوع جراحی پلاستیک است که روی دستگاه تناسلی انجام میشود . و پزشک با تجربه می تواند تصمیم بگیرد که اندازه لبیها را چه میزان کوچک  تر کرده تا هماهنگی دستگاه تناسلی بهتر شود .

دوره ریکاوری و استراحت بعد از انجام لابیاپلاستی

عمل جراحی حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد ، شما می توانید روز بعد جهت چکاب و در صورت داشتن مشکلات و سوالات خاص با پزشک خود ارتباط پیدا کنید . بیماران درد و احساس التهاب در افراد مختلف متفاوت است و معمولا بعد از یک هفته بیماران به محل کار خود برمی گردند .

دوره ریکاوری در شخصی با شخص دیگر متفاوت است و دوره ریکاوری کامل حدود 6 تا 8 هفته طول میکشد .

در صورت نیاز به بخیه ، بخیه های ظریف و قابل جذب زده میشود که حداقل اسکار را داشته باشد .

بدین ترتیب معمولا ، اسکار ایجاد نمیشود و یا قابل دید با چشم نیست. زیرا که در چین خوردگی های لبیا اسکارها پنهان میشود.

احساس جنسی بعد از عمل جراحی به مدت کوتاهی بسته به شخص گاهی تا 6 ماه ادامه میابد ، ولی بعد از ان دلیل خون رسانی بیشتر این ناحیه و تحریک اعصاب جدید و برداشته شده بافت اضافی لذت جنسی بیشتر میشود .

سوالات متداول در مورد لابیاپلاستی و واژینوپلاستی ؟؟

لابیاپلاستی یک پروسه جراحی است

که باعث کاهش اندازه و متناسب کردن شکل لب های کوچک میشود . لب های کوچک لب های داخلی دستگاه تناسلی یا واژن میباشد که بین لب های خارجی و ورودی واژن قرار دارند .

در خانم های جوان و میان سال اندازه و ظاهر لب های کوچک متفاوت است . در برخی خانم ها ممکن است شکایت از درد هنگام نزدیکی یا فعالیت و یا در هنگام پوشیدن لباسهای تنگ داشته باشند .

و یا از ظاهر لبیاهای خود ناراضی باشند . مقصود از انجام لابیاپلاستی بهتر نمودن ظاهر واژن میباشد . بعد از عمل جراحی بیماران درد و احساس ناراحتی کمتری در حین جنسی دارند و اعتماد به نفس و اعتماد بهتری در انها دیده میشود .

رایج ترین سوالات ::

بگو چگونه جوان سازی واژن می تواند مشکلات من را حل کرده و باعث بهتر کردن سبک زندگی ام میشود ؟؟؟

بعد از زایمان طبیعی بافت واژن شل شده و تنیسته خود را از دست می دهد و کانال واژن گشاد تر از قبل میشود . هنگام مقاربت جنسی این حالت باعث احساس لذت کمتر در بیمار و همسرش میگردد .

و در برخی موارد با انجام ورزش ماننده ورزش کگل نیز تونیسته واژن به وضع مطلوب و اولیه برنمیگردد .

واژینوپلاستی یک جراحی است بافت اضافی واژن برداشته میشود و اندازه ورودی واژن کاهش یافته و بافت های اطراف نیز ترمیم میگردد .هدف از جراحی احساس لذت بیشتر هنگام مقاربت جنسی و بالاکشیدن بافتهای اطراف واژن می باشد .

اعتماد به نفس خانم ها و احساس رضایت انها از خود به مراتب بیشتر میگردد .

ما شنیده ایم که بهترین انجام واژینوپلاستی و لابیاپلاستی انجام لیزر است واقعیت چیست ؟؟

بسته به بیمار استفاده از لیزر و میزان موفقیت ان متفاوت است ، امروزه خیلی از پزشکان با تجربه لیزر سعی می کنند از این

تکنیک جهت جوان سازی واژن استفاده نمایند .

حقیقت آن است که استفاده از لیزر در طی جراحی باعث میگردد که خون گیری بهتر انجام شده و برش جراحی صاف تر و زیباتر باشد .

اسیب کمتری به بافت زده شود ، برخی از پزشکان اعتقاد دارند عمل جراحی لابیاپلاستی با چاقو بهتر است زیرا بهتر می توانند به ظاهر لبیا حالت دهند ، واقعیت ان است که انجام عمل جراحی با لیزر نیاز به تجربه و مهارت کافی جراح دارد تا بتواند شکل لبیا را به فرم دلخواه در بیاورد .

واژینوپلاستی نیز میتواند با لیزر انجام شود . و روش کاملا قابل قبولی است و بسته به میزان گشادی واژن انتخاب تکنیک با لیزر و جراحی توسط پزشک صورت می گیرد تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد .

چه کسی را به عنوان جراح خود انتخاب نمایند ؟؟؟

هر شخصی بسته به نظر خود و مشاوره ای که با پزشک می نماید ، می تواند جراح خود را انتخاب نماید ، مطمنا پزشک مورد اعتماد شما باید مسولیت و مراقبت بعد از جراحی اعم از اورژانس یا غیر اورژانس را بر عهده بگیرد و شما بتوانید به راحتی با او دسترسی داشته باشید .

چه مدت واژینوپلاستی و لابیاپلاستی طول میکشد ؟؟؟

به طور کلی بستگی به میزان جراحی و پروسه لازم دارد بین نیم تا دو ساعت این اقدامات به طول می انجامد .

اگر من زایمانی نداشته باشم و تا بحال فرزندی نداشته باشم ، ایا همچنان می توانم واژینوپلاستی انجام بدهم .

به طور کلی بله ، بسته به وضعیت شما می توانید کاندید عمل واژینوپلاستی باشید .

افرادی که نمی خواهند در اینده بچه دار شوند ، می توانند کاندید این عمل باشند . اگر شما قصد بچه دار شدن دارید بهتر است عمل جراحی خود را بعد از تکمیل زایمان طبیعی انجام دهید . ولی در صورتی که می خواهید سزارین شوید مانعی جهت این اقدام وجود ندارد .

چه مدت بعد از عمل جراحی ، لابیاپلاستی و واژینوپلاستی می توان فعالیت جنسی را اغاز نمود . مانند جراحی های دیگر بدن نیاز به یک دوره ترمیم کامل دارد و به طور کلی نزدیکی تا چهار تا 6 هفته بعد از عمل نباید انجام شود .

زمان دقیق ان را پزشکتان به شما گوشزد خواهد کرد .

اگر من از شهر دیگری جهت مراجعه نمایم ، چه مدت بعد از جراحی می تواند به شهر خود برگردد ؟؟؟

خوشبختانه با متدهای جدید بعد از عمل لابیاپلاستی و واژینوپلاستی شما می توانید به شهر خود باز گردید . یا در موارد خاص نهایتا یک روز بعد به شهر خود بروید .

موارد اسثنایی را پزشک به شما گوش زد می کند .

جراحی من کجا می تواند انجام پذیرد .برخی از پزشکان عمل جراحی خود را بسته به   وضعیت بیمار در کلینیک ، مرکز جراحی ، بیمارستان انجام میدهد .

چه ازمایشهایی قبل از عمل جراحی مورد نیاز است ؟

تمام بیماران کاندید عمل نیاز به انجام ازمایش خون جهت بررسی انعقادی ، کم خونی ، تست بارداری دارد .

آیا این عمل درد دارد ؟؟؟

در حین جراحی با بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی شما احساس درد نخواهید داشت .

بسته به تحمل بیمار ، کاندید بی حسی موضعی و یا بی حسی شدیدتر میگردد .

بعد از جراحی شما باید داروهای لازم را جهت تسکین درد و احساس ارامش و رفع التهاب مصرف نمایید .

چقدر بعد از جراحی  می توان به محل کار خود برگردم ؟

بستگی به نوع عمل جراحی دارد . ولی اکثر بیمارن سه تا 7 روز بعد از عمل به محل کار خود بروند .

اگر عوارضی وجود داشته باشد . پزشک به شما اطلاع خواهد داد .

عکس های جراحی لابیاپلاستی :

LABIAPLASTY

لابیاپلاستی