نخ واژن

مقدمه : با توجه به وضعیت زندگی خانم ها و خاصیت ارتجاعی واژن که به مرور زمان با افزایش سن دچار افتادگی و شلی می گردد . بر آن شدیم که تکنیک جدید استفاده از نخ جهت بالا کشیدن نخ و پرینه را به شما معرفی کنیم .

موارد استفاده :

1: ترمیم ورودی واژن و جوان سازی

2: تنگ کردن واژن

3: بازسازی پرینه بعد از زایمان و اپیزیوتومی

4: ترمیم شل شدگی چروک خردگی پرینه

5: لیفت دستگاه تناسلی خارجی ( ولو)

روشهای تاثیر نخ در  تنگ کنندن واژن

1: تاثیر مکانیکال که بسیار سریع است و باعث تنگی ولو یا فرج میشود.

2: تاثیر طولانی مدت که با تشکیل کلاژن و ایجاد فیبروز و افزایش خون رسانی باعث جوان سازی واژن می گیرد .

سیستم نخ : تکنیک ای است در گذشته جهت لیفت صورت و بدن استفاده می شد و در حال حاظر متد جدیدتر آن جهت لیفت پرینه و واژن استفاده می گردد . نخ ها قابل جذب بوده و اثر آن تا اخر عمر در پرینه در صورتی که بیماران زایمان طبیعی نداشته باشد باقی می ماند .

تکنیک های این عمل :

عمل کاملا سرپایی بوده با بی حسی موضعی انجام میشود .

نیاز به درمان آنتی بیوتیک تزریقی ندارد . و فقط به مدت 5 روز مصرف آنتی بیوتیک خوراکی کافی است. خون ریزی حین عمل وجود ندارد . و عمل کاملا بدون درد است .

مراقیت های قبل از  عمل:

قبل از عمل بیمار بهتر است توسط متخصص زنان معاینه شده و در صورت وجود عفونت قبل از عمل درمان گردد .

و همچنین بهتر است قبل از عمل از بیمار آزمایش پاپ اسمیر تهیه شود .

مراقبت های بعد از عمل:

بیمار باید به مدت 4 تا 6 هفته بعد از گذاشتن نخ نزدیکی نداشته باشد . بعد از جراحی بیمار نیاز به استراحت نداشته و می تواند به فعالیتهای روزمره خود ادامه دهد

موارد منع :

1: افراد حامله

2: عفونت لگنی PID

3:  افراد مجرد ( دوشیزه )